nowa podstawa programowa szkoła podstawowa
pzhgpraclawscy

Temat: Pięciolatku, spokojnie rozmawiaj
sześciolatek to klasa > pierwsza, a pięciolatek ostatnia grupa w przedszkolu. Owszem, według nowego programu pięciolatek to dziecko ZACZYNAJĄCE ostatnią grupę w przedszkolu. Ale w rozporządzeniu o podstawie programowej dla przedszkoli jest to "Dziecko KOŃCZĄCE przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej" Czyli pięciolatek ma się uczyć według tego programu, żeby będąc sześciolatkiem mieć te umiejętności opanowane.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,904,90066291,90066291,Pieciolatku_spokojnie_rozmawiaj.html



Temat: Programy nauczania, na ile można zmieniać?
Przepraszam, za szybko wysłałam. Moja córka chodzi do 5 klasy szkoły podstawowej. W tym roku uczy ją nowa pani od przyrody. Od początku roku nie korzystają z podręcznika, tylko pani uczy ich na podstawie atlasu przyrodniczego. Dodam,że treści tych nie ma ani w podręczniku córki, ani w innych, które oglądałam. Wiem, że nauczyciel może modyfikować program, ale chciałabym wiedzieć na jakiej zasadzie się to odbywa.Może ktoś wie, czy znajdę gdzieś w necie treści programowe, które mogą być realizowane w klasie piątej. Pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,33,16440297,16440297,Programy_nauczania_na_ile_mozna_zmieniac_.html


Temat: Jak zsynchronizować naukę gimnazjalną w Polsce.
Jak zsynchronizować naukę gimnazjalną w Polsce. Chodzi mi o fizykę w gimnazjum. Co roku pewna część uczniów przenosi się ze szkoły do szkoły z róznych przyczyn i tu niespodzianka , w nowej szkole jest na ogół inny podręcznik i nie tylko stylem inny ale ułożeniem programu. Tym sposobem niektórzy nie mają w gimnazjum np optyki praw ruchu, a za to inne działy przerabiają dwukrotnie. Druga rzecz niby wszystkie podręczniki opierają się na tej samej podstawie programowej ,a zawieraja inny zestaw wzorów i pojęć. Jeżeli zebrać wszystkie podręczniki do gimnazjum z fizyki w jedną całość to okaże się ,że zawierają one większy materiał , niż wymagania dla liceum w kursie podstawowym. Nie mam nic przeciwko różnym podręcznikom , ale niech one róznią się jedynie stylem , sposobem tłumaczenia i doborem przykładów , natomiast treść niech zawierają tą samą i tak samo podzieloną na poszczególne lata. Dokładniej chciałbym aby ministerstwo określało podstawe programową nie na całe gimnazjum...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,33,16599784,16599784,Jak_zsynchronizowac_nauke_gimnazjalna_w_Polsce_.html


Temat: NIE dla posłów, którzy skrzywdzili dzieci!
Errare humanum est "rodziców obecnych absolwentów szkół podstawowych proszę uprzejmie o zapoznanie się z treściami nauczania zawartymi w nowej podstawie np z przedmiotów ścisłych. Dowiecie się, czego Wasze dzieci nigdy się nie nauczą,..." Ja tylko stwierdziłem, że według mnie w podstawach programowych jest wszystko. Czy nauczyciele potrafią tego nauczyć to zupełnie odrębne zagadnienie.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,165,95760652,95760652,NIE_dla_poslow_ktorzy_skrzywdzili_dzieci_.html


Temat: Podręcznik tylko na śmietnik?
Podręcznik tylko na śmietnik? Jestem nauczycielem historii w szkole podstawowej Od czasu reformy wprowadzjacej gimnazja korzystam z podręczników i zeszytów cwiczeń wyd. Arka obecnie Nowa Era Gdyby nie zmiana podstawy programowej, ... lat gromadziłam podręczniki w pracowni - uczniowie oddawli je na rzecz szkoły, zamiast sprzedac, po to by nie musieli nosic podręcznika do szkoły. Gdy wreszcie udało mi sie zgromadzic wystarczajaą ilośc...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,769,99861862,99861862,Podrecznik_tylko_na_smietnik_.html


Temat: do mam zerówkowiczów
Nowa podstawa programowa "przeniosła" naukę literek i czytania do lasy I szkoły podstawowej. Moja córka w przedszkolu się tego nie uczy, za to nadrabia w domu z własnej inicjatywy. Babcie kupują...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,566,104302366,104302366,do_mam_zerowkowiczow.html


Temat: Rodzicu dlaczego nie posyłasz dziecka do przedszko
> A to co podajesz niżej to chyba jakieś minimum programowe. Większość > przedszkoli realizuje ambitniejszy program i po prostu trzeba wybrać > to lepsze. Tak masz rację to minimum To jest właśnie projekt nowej podstawy programowej która będzie obowiazywać od 2009/2010 !!!!!!!!!!!!!! Poczytaj projekt rozporządzenia i załącznik 1 www.reformaprogramowa.men.gov.pl/projekt_rozporzadzenia/ załącznik 2 - szkoła podstawowa Tak będzie wyglądać rzeczywistość w przedszkolach. Czyli...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,587,86392346,86392346,Rodzicu_dlaczego_nie_posylasz_dziecka_do_przedszko.html


Temat: Badania na dojrzałosć szkolną, kto robił?
smerfeta7 napisała: > www.sp1chrzanow.strefa.pl/modules.php? name=Content&pa=showpage&pid=17 Obawiam się że SP 1 w Chrzanowie nie ma pojęcia o podstawie programowej dla szkół podstawowych. W załączonym przez ciebie linku napisane jest zawiera on to co "Co sześciolatek powinien umieć i wiedzieć PRZED rozpoczęciem nauki w klasie pierwszej". Zapisy są uderzająco podobne do tych z podstawy programowej dla nowej zreformowanej szkoły podstawowej, z drobną różnicą. Otóż...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,86540681,86540681,Badania_na_dojrzalosc_szkolna_kto_robil_.html


Temat: Reforma MEN? dla szkoły nie istnieje.
Reforma MEN? dla szkoły nie istnieje. Rodzice przedszkolaków i przyszłych pierwszaków z uwagą śledzą pomysły MEN, zabawy w reformę edukacji. Ja też. Wczoraj wybrałam się na zebranie dla przyszłych I-klasistów do podstawówki z głową nabitą nową podstawą programową, rokiem przedszkolaka, pomysłami p.Hall, terminami, decyzjami, ustawami i zmianami... A w szkole jednym słowem nie wspomniano o zmianach, dla nich nie istnieją. Do 1 klasy idą siedmiolatki. Jest jeszcze tydzień na zapisanie dziecka do szkoły i dwa tygodnie na zapisanie do świetlicy (mamy koniec lutego). Rekrutacja właściwie zakończona. Obowiązujące podręczniki już przedstawiono rodzicom (mimo że MEN nie zakończył jeszcze wydawania opinii co do podręczników obowiązujących w roku 2009/2010). Żeby posłać do szkoły sześciolatka trzeba przejść procedurę w Poradni Psych i uzyskać zgodę dyrekcji szkoły, poradnia czeka z diagnostyką do końca roku szkolnego (maj-czerwiec), a szkoła podstawowa już właściwie kończy nabór do przyszłych klas 1. MEN swoje a szkoły swoje.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,91964229,91964229,Reforma_MEN_dla_szkoly_nie_istnieje_.html


Temat: Grozi nam tsunami
się całkowitym brakiem zrozumienia przyczyn i konsekwencji przemian tego trudnego stulenia Co nas czeka w perspektywie kilku-kilkunastu lat? Szkoła średnia porównywalna do przedwojennej szkoły podstawowej ? Wyższe uczelnie odpowiadające poziomowi przedwojennych szkół średnich ? Jakim mamy być narodem? Jakie miejsce mamy zajmować w jednoczącej się Europie? Czy mamy być tylko w zamyśle władzy mięsem roboczym, układem trawiennym przysparzającym zysków oligarchom ? Czy te państwowe szkoły nie mają być tylko dla ludu? –który im głupszy tym łatwiej manipulowany ? Czy celem liberałów jest stworzenie szkoły bez wymagań bez Co robić- samoorganizować się? By się...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,33,92051475,92051475,Grozi_nam_tsunami.html


Temat: Jakie polecicie mi książki do historii? matura
To powinien być podstawowy zestaw każdego maturzysty, a dalej repetytorium. I tutaj problem jest większy. Wspomniany Chmaj to wiele ważnej treści, ale na maturę podstawową bez zastosowania, przyda się na rozszerzonej, ... najważniejsza jest podstawa programowa, a Davies i inni nie piszą książek specjalnie dla licealistów. Co do atlasu najlepszy ze szkolnych jest chyba też ten Nowej Ery. A generalnym problemem podręczników i...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,157,43787657,43787657,Jakie_polecicie_mi_ksiazki_do_historii_matura.html


Temat: nowa podstawa programowa
nowa podstawa programowa jakie zmiany w programach nauczania angielskiego przyniesie nowa podstawa, jakie zmiany w podrecznikach, czy ktoś sie orientuje? chodzi mi o szkołę podstawową; wiem, że wydawnictwa szykują jakies zmiany,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,21006,95357355,95357355,nowa_podstawa_programowa.html


Temat: Dzisiejszy artykuł w Gaz. Wyborczej "Zerówka =..."
Dzisiejszy artykuł w Gaz. Wyborczej "Zerówka =..." Artykuł właściwie opisuje aktualną sytuację rodziców dzieci rocznia 2004 (i2005) którzy mogą "przespać" dostosowanie się do bieżącej sytuacji czyli szykowanej nowej "PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA ... rocznik /2004/ jeszcze może. Moje pytanie (gorąco zachęcam) dotyczy naboru do klasy "0" od września 2009. Jestem po rozmowie z Panią Dyrektor Szkoły Podstawowej "FILOMATA" dotyczącej stworzenia drugiej grupy WYŁĄCZNIE dla ... osób. Dodatkowe informacje można uzyskać: -Telefonicznie - 032 270 78 58 -Osobiście - w sekretariacie szkoły – S.P. FILOMATA Gliwice ul. Wiejska 49
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,94,96784260,96784260,Dzisiejszy_artykul_w_Gaz_Wyborczej_Zerowka_.html


Temat: Indeksy dla niedouczonych maturzystów?
matura pozwala nauczać testowo, za nic mając inteligencję, sprawność intelektualną uczniów, ich możliwości psychiczno- intelektualne, predyspozycje, ustystematyzowaną i zróżnicowaną oraz utrwaloną wiedzę wpisaną w rozsądną podstawę programową dla szkoły podstawowej, dla ... dobre szkoły zawodowe?); obecna polska oświata kształci analfabetów, czyli ludzi, którzy mają poważne problemy w poruszaniu się w obszarze kulturowo-cywilizacyjnym kręgu ludzi tzw. wykształconych (o zdeprecjonowanym słowie elita, nie wspomnę); *)...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,413,97266481,97266481,Indeksy_dla_niedouczonych_maturzystow_.html


Temat: Rodzicu dlaczego nie posyłasz dziecka do przedszko
Fogito Cóż i zdziwisz się jeszcze bardziej jak po wprowadzeniu nowej podstawy programowej dzieciaki w przedszkolu będą się tylko bawić. "Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania. Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej: 1) potrafi określić kierunki oraz miejsca na kartce papieru, rozumie sens poleceń typu: narysuj kółeczko w lewym górnym rogu kartki, rysuj szlaczek, zaczynając od le¬wej strony kartki; ... będzie Wielka Zabawa, a Nauka w szkole. Obecnie w większości dzieci idące do szkoły czytały i pisały a i tak p. Minister stwierdziła że nie wszystkie dostatecznie są przygotowane dlatego wyrobienie tych umiejetnosci chce przekazać szkole. A te zdolne dzieciaki aby się nie nudziły może będą objęte indywidualnym nauczaniem, chociaż na to raczej w przedszkolu nie ma kasy. A jak już pojdą do szkoły i tak jak ty z nudów nauczyły się czytać i pisać dalej będą się nudzić w szkole bo nauczycielka będzie musiała się zająć tymi co nie umieją.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,587,86392346,86392346,Rodzicu_dlaczego_nie_posylasz_dziecka_do_przedszko.html


Temat: Nauczycielka konta Linux
Olej podstawę. Policz ilość godzin -- ca. 76.[1] I trzeba tam zawrzeć podstawowe zastosowania komputerów. Gdyby chcieć pokazać kilka narzędzi z samego tworzenia tekstów, to już jestem w stanie zapchać sporą część z nich. [1] piszę o LO, bo tam uczę. BTW: Odnośnie podstawy i wymagań: http://www.tristan.b7.pl/dokumenty/PDF/TI%20--%20Rozk%b3ad%20materia%... ponieważ uczę tego przedmiotu pierwszy rok, to to zgapiłem z innych opracowań. Ale mam już ... lepsze, a które | gorsze; które uniwersalniejsze, a które o węższej specjalizacji. Nie prawda. Wtedy będziesz uczył obsługi konkretnego narzędzia. Załóżmy, że nauczyłeś dzieciaki obsługi MSO, potem wychodzi nowa wersja z trochę innym interface i co? Znowu do szkoły? To zależy. Albo się same douczą albo tak. Tak masz wszędzie. NIE DA się nauczyć 100% uniwersalności. Nawet pokazanie tego samego w MSO ... nauczyła i nie ma po prostu innych doświadczeń. I jej to wystarcza -- jeżdzi. Wśród uczniów są tacy, co ,,jeżdżą'' bez problemu Writerem (w zakresie podstawowym oczywiście), choć go pierwszy raz ... tak w szkołach jest! Ostatnio uczennica 4 klasy o | profilu ekonomicznym, na rok przed maturą z matematyki, pyta mnie jak ma | policzyć 19% z 2500 (liczyliśmy sobie płace, podatki ... przykre. Bo akurat umiejętność obliczania procentów ,,na kartce'' to chyba poziom podstawówki.
Źródło: topranking.pl/1332/nauczycielka,konta,linux.php


Temat: APEL DO NAUCZYCIELI !!
Pozwoliłem sobie podać informację o tej dyskusji na grupie usenetowej pl.soc.edukacja.szkola, bo tam też bywają ludzie, którym nieobcy jest stan polskiego szkolnictwa. Od siebie chciałbym zwrócić uwagę na kwestie: 1) uczciwosć - pieniądze publiczne powinny być wydawane jawnie, co minister wie z pewnością. Zastosowano trick polegający na przekazywaniu pieniędzy z ministerstwa do fundacji, na zakup sprzętu i oprogramowania dla szkół publicznych. W tej chwili szkoły "dostają" pracownie i nikt nie wie, co ile kosztuje. Uważam, że jest to niemoralne. Każdy komputer i każda licencja Windows do konkretnej szkoły powinny być publicznie ocenione, bo jest tam niejedna złotówka publicznych pieniędzy. Minister powinien wreszcie wytłumaczyć się i podać miejsce (WWW), jakiś Biuletyn Informacji Publicznej, gdzie te dane są dostępne. Najlepiej, że by każdy organ prowadzący szkołę ... na firmy serwisujące Linuksa? Może mają powiązania z Microsoftem? 3) Bezpieczeństwo: uczniowie mają prawo do bezpiecznej nauki, ale szkoła nie może im tego zagwarantować. Każde gimnazjum i szkoła podstawowa boryka się z problemem chuligaństwa. Rodzice fundują w szkołach kamery i strażników z firm ochroniarskich oraz uczą, jak dać się "skroić" aby przeżyć w szkole lub na przystanku. Tymaczasem Polsce potrzebne są szkoły ... tej chwili znalazłoby się wielu uczniów do tych szkół, można by powołać taką w każdym powiecie. Przeniesienie do innej klasy to najgorsza kara dla ucznia w szkole, a kurator sądowy - poza szkołą. To jest hodowla bandytów - czy urzędnicy tego nie widzą? 4) Odpowiedzialność - jak już jest takie potężne ministerstwo, to może by się wzięli w sobie państwo zarządcy i przygotowali proponowane zestawy dokumentacji dydaktycznej, wychowawczej i metodycznej? Dlaczego każda szkoła, każdy nauczyciel musi od nowa wymyślać, jak mają wyglądać jego wymagania przedmiotowe na poszczególnych poziomach trudności? Może by zapłacić troszkę ... lub nie podaje się czasu ostatniej aktualizacji i czasu planowanej aktualizacji. Chodzi mi o zatwierdzone programy i ich podstawy programowe, listy zalecanych pomocy dydaktycznych, dane placówek oświatowych itp. Brak również pomocy...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,33,17651806,17651806,APEL_DO_NAUCZYCIELI_.html


Temat: Niepubliczne szkoły mają uczyć jak inne
Niepubliczne szkoły mają uczyć jak inne Niepubliczne szkoły mają uczyć jak inne Zbigniew Pendel 18-02-2003 02:00 Ministerstwo Edukacji szykuje zamach na nasze kreatywne, twórcze nauczanie - alarmują "Gazetę" szkoły niepubliczne. Chodzi o "drobny" zapis w nowelizowanej właśnie ustawie o systemie oświaty. Do tej pory było (i wciąż jest) tak: szkoły niepubliczne muszą zrealizować z uczniami na każdym przedmiocie ministerialne podstawy programowe, takie same jak w szkołach publicznych. Podstawa to w ogólnym zarysie dokument, który mówi, jaką wiedzę z danego przedmiotu ma wynieść ze szkoły uczeń. - Od kiedy powstały szkoły niepubliczne, ten zapis to najlepszy sposób kontroli ich poziomu. Muszą nauczyć tego co wszystkie szkoły w Polsce - tłumaczy nam Wojciech Starzyński, prezes Społecznego Towarzystwa Oświatowego, które skupia około dwustu niepublicznych szkół. - A o tym, jak wypełniamy podstawy programowe, świadczą m.in. wyniki końcowych egzaminów zewnętrznych - sprawdzianu po podstawówce czy egzaminu gimnazjalnego. Uczniowie szkół niepublicznych wypadają w nich bardzo dobrze. To oznacza, że wszystko, co ministerstwo zaplanowało w podstawach, nasi uczniowie potrafią - dodaje Ligia Krajewska z Krajowego Forum Oświaty Niepublicznej (zrzesza ok. dwustu szkół). O co więc chodzi? Szkół niepublicznych nie obowiązuje tzw. ramowy plan nauczania (zwany też siatką godzin). Określa on, ile godzin każdego przedmiotu powinni mieć uczniowie w szkołach publicznych. - My możemy to robić w sposób bardziej autorski, np. zamiast trzech godzin ... Krystyna Starczewska, dyr. I Społecznego LO. przy ul. Bednarskiej w Warszawie. Co zaplanował MENiS w nowej oświatowej ustawie? - Chce narzucić nam tę samą siatkę godzin, jaka obowiązuje szkoły publiczne. Nieważne ... "Gazecie" Starczewska. - To powrót do jakiejś zabójczej centralizacji, upodabniania wszystkich szkół do siebie nawzajem - dodaje. - Autorskie programy, rozszerzanie jednych przedmiotów, ale nie kosztem realizacji programu z innych, to wielki atut szkół niepublicznych. To dzieło kilkunastu lat ich pracy. Nowe rozwiązanie minister Łybackiej to ograniczenie naszej autonomii w organizowaniu nauki. Jakaś urawniłowka - mówi Starzyński. O motywy zmiany zapytaliśmy wczoraj Annę Zawiszę, dyr. departamentu kształcenia ogólnego MENiS. - Ministerstwo ma obowiązek zadbać, żeby uczniowie wynieśli podstawową wiedzę z każdej szkoły. Podstawy programowe tworzą eksperci. Ci ludzie powiadają, że aby zrobić i utrwalić podstawę programową, trzeba na to poświęcić określoną liczbę godzin. Jeśli się zmniejsza liczbę godzin z jakiegoś przedmiotu, to może zdąży się zrobić podstawę, ale czy uczniowie będą ją mieli utrwaloną? Nie mam takiej gwarancji. My musimy dbać, żeby uczniowie wychodzący ze wszystkich szkół mieli porównywalną wiedzę. "Gazeta": - Przecież właśnie uczniowie szkół niepublicznych wypadali bardzo dobrze w porównywalnych egzaminach zewnętrznych! Zawisza: - Mogę teraz tylko tyle powiedzieć, że znamy zdanie szkół niepublicznych. Ustawa jest w toku legislacji i pewno nie zlekceważymy ich opinii.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,165,4678894,4678894,Niepubliczne_szkoly_maja_uczyc_jak_inne.html




© pzhgpraclawscy design by e-nordstrom